Projekt „Kształcenie w zawodach przyszłości – wsparcie procesów transformacji na Śląsku” nr FESL.10.23-IZ.01-0791/23
realizowany jest w ramach Funduszy Europejskich dla Śląskiego 2021-2027, FESL.10.00-Fundusze Europejskie na transformację,
Działanie FESL.10.23-Edukacja zawodowa w procesie sprawiedliwej transformacji regionu,
przez firmę Łętowski Consulting Szkolenia, Doradztwo, Rozwój Mateusz Łętowski
w partnerstwie z Bytomiem – Miastem na prawach Powiatu.
Okres realizacji projektu: od 1 października 2024 r. do 31 marca 2026 r.
Cel projektu: Celem projektu jest wzbogacenie oferty edukacyjnej w Technikum nr 4 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Bytomiu o nowoczesne szkolenia związane z nowymi technologiami oraz zawodami przyszłości, dzięki wdrożeniu programu rozwojowego, służącego podnoszeniu kwalifikacji i kompetencji min. 85% z grupy 305 uczniów ( w tym 99K i 206M), zgodnie z potrzebami rynku pracy z ukierunkowaniem na branże rozwojowe.
Wartość projektu wynosi: 4 370 651,59 PLN
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 3 933 586,43 PLN.
Projekt skierowany jest do minimum 305 uczniów i uczennic Technikum nr 4 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Bytomiu kształcących się na kierunkach:
Przewidziane formy wsparcia w ramach projektu:
Efektem projektu będzie uzyskanie kwalifikacji po opuszczeniu programu przez minimum 260 osób (85% UP).
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
BIURO PROJEKTU:
Łętowski Consulting Szkolenia, Doradztwo, Rozwój Mateusz Łętowski
43-600 Jaworzno, ul. Staszica 20
e-mail: ksztalcenie_bytom@letowskiconsulting.pl
Numery kontaktowe:
+48 728-450-317, +48 795-501-720, +48 880-526-811
Dla uczniów i uczennic biorących udział w projekcie przewidziane są następujące formy wsparcia:
Liczba spotkań i czas trwania ustalane indywidualnie dostosowane do potrzeb UP – zaplanowane jest 6 godzin zegarowych / osobę. Indywidualne poradnictwo zawodowe wraz z indywidualnym planem działania przewidziane jest dla każdego UP (jako pierwsza forma wsparcia).
Uczeń / uczennica kierowany jest na szkolenie/szkolenia na podstawie wcześniejszej diagnozy i opracowanego podczas spotkania z doradcą zawodowym Indywidualnego Planu Działania.
Uczeń / uczennica może wziąć udział w jednym lub kilku szkoleniach z poniższego zakresu
Uczeń / uczennica kierowany jest na szkolenie/szkolenia na podstawie wcześniejszej diagnozy i opracowanego podczas spotkania z doradcą zawodowym Indywidualnego Planu Działania.
Uczeń / uczennica może wziąć udział w jednym lub kilku szkoleniach z poniższego zakresu
Staże będą realizowane w rzeczywistych warunkach pracy, tj. u pracodawców, których działalność jest związana z zawodem, w którym kształcą się uczniowie/uczennice lub zgodnie z Indywidualnym Planem Działania.
Staże przeznaczone są wyłącznie dla pełnoletnich uczestników / uczestniczek projektu (wymagane na dzień rozpoczęcia stażu).
Planowana liczba osób objętych wsparciem: 91 osób.
Czas trwania stażu wynosi 160 godzin. Czas pracy ucznia / uczennicy w ciągu 1 dnia: dobowy wymiar godzin stażu ucznia / uczennicy nie będzie przekraczać 8 godzin (7h w przypadku osób o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności).
Za udział w stażu Uczniowie/Uczennice otrzymują stypendium stażowe w wysokości 80% minimalnej stawki godzinowej za pracę (ok 22,48 PLN brutto/godzinę -w 2024r.) .
Stażyści/stażystki objęci są ubezpieczeniem NNW podczas odbywania stażu.
KRYTERIA FORMALNE przystąpienia do projektu:
Uczestnikiem/Uczestniczką Projektu może zostać wyłącznie osoba (warunki udziału należy spełnić łącznie):
Kandydaci / Kandydatki mają obowiązek zapoznać się z Regulaminem uczestnictwa w projekcie.
Dokumenty rekrutacyjne należy złożyć w jeden z poniższych sposobów:
W przypadku przesłania dokumentów drogą elektroniczną, w celu zabezpieczenia danych rekomendujemy przesłanie ich wraz z ewentualnymi załącznikami w zapakowanym pliku zabezpieczonym hasłem. Hasło do pliku należy przesłać np. w odrębnej wiadomości.